UWAGA! Zmiana adresów biur i numeru telefonu do biura w Gdańsku na +48 728 900 966.
Poprzednie numery telefonu i fax są nieaktywne.

Pierwsza nitka tunelu gotowa!

02.01.2014

Licząc od dnia 3 czerwca 2013 roku maszyna TBM pokonała 1072,5 metrów, aby w rezultacie w dniu 30 listopada 2013 roku ujrzeć światło dzienne i oficjalnie zakończyć prace związane z pierwszą nitką tunelu.

YEOMAN Poland podczas dotychczasowego blisko 2 letniego procesu budowy dostarczył już około 150 tyś. ton grysów granitowych. Kruszywo granitowe pochodzące ze szkockiego kamieniołomu GLENSANDA znalazło zastosowanie zarówno do mieszanek betonowych wylewanych bezpośrednio na placu budowy jak również przy okazji wykonywania prefabrykowanych elementów betonowych tzw. TUBINGÓW. ( więcej na ten temat już wkrótce w AKTUALNOŚCIACH).

Końcową fazą wyjścia TBM był demontaż z jej czoła 52-tonowej stalowej pokrywy. Sześć z dziesięciu elementów maszyny TBM jest już na zewnątrz szybu wyjściowego, a korpus czyli najdłuższa część TBM został już wycofany z tunelu na stanowisko startowe. W przyszłym tygodniu ma rozpocząć się transport elementów Damroki, który potrwa do połowy stycznia. Maszyna będzie transportowana do nabrzeży i dalej przez Martwą Wisłę na drugi brzeg. Zdemontowane zostały także torowiska, po których dowożone były do maszyny tubingi.

 

tunel z bliska

Tunel z bliska ( źródło: GIK Sp. z o.o.)

Przygotowania maszyny do wiercenia drugiej nitki mają zakończyć się w lutym. Początek prac, które jak zapowada wykonawca potrwają krócej niż przy okazji realizacji 1 nitki to przełom lutego i marca 2014. Zakończenie prac przy budowie tunelu zaplanowano na październik 2014 roku. Otwarcie tunelu dla ruchu przewidziano na 2 kwartał 2015 r.

 przekroj poprzeczny

tunel

( źródło: GIK Sp. z o.o.)

 

Aby uzyskać więcej informacji o budowie 1 nitki tunelu zapraszamy do zapoznania się z poniższą prezentacją:

 ( źródło: GIK Sp. z o.o.)